2010/06/29

西洋流行樂---Roxette Sleeping In My Car


位有過週末的夜晚, 急著飛奔到女友(男友)那做愛的經驗嗎? 以下就是這種狀況的最佳主題曲. 羅克塞樂團 (Roxette)對某些人來說或許是很熟悉, 但我卻是在大學由一位印尼華僑同學啟蒙的, 他的歌一開始聽覺得沒什麼 聽越久就越愛聽.

網路上可以找到這首歌的中文翻譯多翻為"香車夜枕", 多麼咬文嚼字!? 整首歌的味道 氣氛都被破壞掉了!

----以下為翻譯----

Youtube連結

Roxette--- Sleeping In My Car 睡我車上


I'll tell you what I've done
我要跟你說我幹了什麼
I'll tell you what I'll do
跟你說我要幹嘛
Been driving all night
我開了一整夜的車
Just to get close to you
只是為了要來找你
Baby babe, I'm moving so fast
寶貝 我開的很快喔
You'd better come on
你最好要跟上
The moon is alright
月亮真美
The freeway's heading south
往南的高速公路上
My heart is going boom
我心臟快跳出來了
There's a strange taste in my mouth
我有種奇怪的想法
Baby babe, I'm moving real fast
寶貝 我開的很快
So try to hold on
要忍住阿
Try to hold on
忍住
Sleeping in my car, I will undress you
躺在我車上 我要脫光你衣服
Sleeping in my car, I will caress you
躺在我車上 我要愛撫你
Staying in the backseat of my car making up
躺在後座做愛


So come out tonight
今晚出來吧
I'll take you for a ride
我帶你去兜風
This steamy ol' wagon
冒煙的跑車
The radio is getting wild
開著超大的收音機
Baby babe, we're moving so fast
寶貝 我們開超快
I try to hang on
抓緊了
Try to hang on
抓緊
Sleeping in my car, I will undress you
躺在我車上 我要脫光你衣服
Sleeping in my car, I will caress you
躺在我車上 我要愛撫你
Staying in the backseat of my car making love, oh yeah
躺在後座做愛 耶
Sleeping in my car, I will possess you
躺在我車上 我要擁有你
Sleeping in my car, certainly bless you
躺在我車上 上帝會保佑你
Laying in the backseat of my car making up
躺在後座做愛

The night is so pretty and so young
那晚多麼的年輕又美麗
The night is so pretty and so young
那晚多麼的年輕又美麗
So very young
真是年輕阿

Sleeping in my car, I will undress you
躺在我車上 我要脫光你衣服
Sleeping in my car, I will caress you
躺在我車上 我要愛撫你
Staying in the backseat of my car making love, to you
躺在後座 我要跟你做愛
Sleeping in my car, I will possess you
躺在我車上 我要擁有你
Sleeping in my car, certainly bless you
躺在我車上 上帝會保佑你
Laying in the backseat of my car making up
在後座做愛
I will undress you
脫光你衣服
The night is so pretty and so young
那晚多麼的年輕又美麗

[更多歌詞]

1 comment:

在家工作 said...
This comment has been removed by a blog administrator.